KSAP inspiruje!
Inspiracja to wg Słownika Języka Polskiego PWN: natchnienie, zapał twórczy oraz wpływ wywierany na kogoś, sugestia. Dlaczego inspiracja jest ważna? Szukanie inspiracji pozwala nam rozwijać się, poszerzać swoje umiejętności, wiedzę i zdobywać nowe doświadczenia. Znalezienie inspiracji w pracy i rozwoju zawodowym może być kluczowe dla osiągnięcia sukcesu oraz spełnienia zawodowego. Znalezienie inspiracji do zmian w administracji jest kluczowe dla jej efektywnego działania, a w rezultacie odpowiedniego zaspokojenia potrzeb obywateli.
KSAP rozpoczyna realizację projektu o tytule „KSAP inspiruje!”. W ramach projektu zapraszamy na spotkania (cykliczne i ad hoc) z ekspertami, wybitnymi osobistościami ze świata administracji, polityki, kultury, biznesu, z Polski i z zagranicy.
Cel projektu
Chcemy, aby KSAP stał się ośrodkiem inspirujących dyskusji o sprawach publicznych, miejscem, gdzie prowadzi się dialog i porusza tematy ważne dla administracji. Spotkania w KSAP będą służyły integracji środowiska administracji publicznej, stanowiły przestrzeń do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk oraz budowania sieci.
KSAP inspiruje!
Adresat projektu
Projekt adresowany jest do słuchaczy, absolwentów, pracowników administracji publicznej, pracowników oraz współpracowników KSAP, zainteresowanych innowacjami, a czasem innym spojrzeniem na sprawy i zjawiska, już znane.
Forma spotkań
Spotkania odbywać się będą raz w miesiącu, w godz. 16:30 – 18:30, w formule 20-minutowego inspirującego wystąpienia, po którym nastąpi moderowana dyskusja. Wystąpienia będą nagrywane i dostępne post factum na stronie KSAP, z możliwością odsłuchania w dowolnym momencie.
Harmonogram spotkań
Harmonogram spotkań cyklicznych na rok 2024:
- 26 września,
- 22 października,
- 19 listopada,
- 12 grudnia.
O spotkaniach ad hoc będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem, w sekcji Aktualności.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy ciekawi o czym chcielibyście u nas porozmawiać.
Zbliżające się spotkanie
26 września 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Różne pokolenia w administracji – razem czy osobno?
Zarządzanie różnorodnością pokoleniową stanowi duże wyzwanie dla liderów w każdej organizacji. W spotkaniu 26 września br. chcemy przybliżyć wyzwania, ale również szanse (możliwości) współpracy pracowników wielu pokoleń w instytucjach administracji publicznej. Każde pokolenie jest wychowane w innych warunkach, ma różne potrzeby i różne podejście do pracy oraz życia. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową wymaga głębokiego zrozumienia i szacunku dla unikalnych cech, doświadczeń, wartości i oczekiwań każdej generacji.
W krótkiej prezentacji chcemy skupić się na tym:
- jak można zadbać o zrozumienie i uwzględnianie zróżnicowania pracowników,
- jaka jest różnica między zarządzaniem wiekiem i współpracą międzypokoleniową,
- jakie są narzędzia wspierające proaktywne podejście do zróżnicowania generacyjnego pracowników,
- od czego zacząć i jakie inicjatywy sprzyjają tworzeniu zgranego zespołu oraz atmosfery współpracy i wzajemnego szacunku między różnymi pokoleniami.
Program
- 16:30 – 16:50 Wystąpienie inspirujące, Tadeusz Reimus
- 16:50 – 17:30 Moderowana dyskusja
- 17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Do kogo adresujemy pierwsze spotkanie?
Pierwsze spotkanie w cyklu adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP.
Trener
Tadeusz Reimus
Praktykujący psychoterapeuta w nurcie integratywnym, konsultant i trener KSAP, akredytowany coach International Coach Federation na poziomie PCC (Professional Certified Coach); z wykształcenia i powołania psycholog. Absolwent filozofii i psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, stypendysta Uniwersytetu w Tilburgu, Holandia. Od 20 lat wprowadza zmiany w zespołach i organizacjach. Zarządza zespołem psychoterapeutów w linii wsparcia psychologicznego www.mhhelpline.com. Jego doświadczenie zawodowe to 20 lat pracy psychoterapeutycznej, około 20000 godzin przeprowadzonych szkoleń, 10000 godzin konsultacji i ponad 5000 godzin akredytowanych coachingów. Bywa wykładowcą akademickim, autorem strategicznych dokumentów, facylitatorem. Koordynuje projekty strategiczne dla biznesu i sektora rządowego. Współautor „Strategii rozwojowej dla służby publicznej w latach 2008-2010”.
15 października 2024 r., godz. 14:00 – 16:00
Good governance in the interconnected world
Na spotkaniu z Davidem Zapolsky, Wiceprezesem ds. globalnej polityki publicznej i głównym radcą prawnym (Senior Vice President, Global Public Policy & General Counsel), reprezentującym Amazon - jedną z największych firm świata, chcemy wspólnie porozmawiać o tym, jak konstruować misję, wizję i strategię organizacji w kontekście wdrażania innowacji technologicznych i zarządzania etycznego? Jak pogodzić wprowadzanie innowacji, zwłaszcza technologicznych i odpowiedzialne zarządzanie? Jak organizacje mogą rozwijać nowe produkty i usługi, jednocześnie dbając o etyczne standardy i przestrzeganie prawa?
Zarządzanie we współczesnym świecie wymaga efektywnych struktur rządzenia zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Istota corporate oraz public governance sprowadza się do implementacji mechanizmów konstruowania przejrzystych zasad funkcjonowania organizacji w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym, tak aby najlepiej tworzyć nowe produkty, świadczyć usługi oraz odpowiadać na potrzeby klientów oraz obywateli.
Program
- 14:00 – 14:20 Wystąpienie inspirujące, David Zapolsky
- 14:20 – 15:00 Moderowana dyskusja, moderator dr Małgorzata Bonikowska (Prezes Zarządu Centrum Stosunków Międzynarodowych)
- 15:00 - 16:00 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Wykład i dyskusja będą prowadzone w języku angielskim, bez tłumaczenia.
David Zapolsky
David A. Zapolsky SVP, Global Public Policy & General Counsel, Amazon.com Inc. As Senior Vice President, Global Public Policy & General Counsel, David Zapolsky manages a broad range of domestic and international legal, public policy, government relations, compliance, and regulatory affairs for the company. Before assuming his current position, he served for more than 23 years in a variety of legal and policy roles at Amazon, including as General Counsel since 2012. Prior to joining Amazon in 1999, Zapolsky was a litigation partner in the Seattle offices of Dorsey & Whitney and Bogle & Gates. He moved to Seattle in 1994 from New York, where he served as an Assistant District Attorney in the Brooklyn District Attorney’s Office, focusing primarily on sex crimes, child abuse, and domestic violence prosecutions, and an associate at Wachtell, Lipton, Rosen & Katz, where he practiced securities litigation and white collar defense. He is a graduate of Berkeley Law and Columbia College. In addition to his work at Amazon, Zapolsky has taught law school seminars in Technology Law and Public Policy at Berkeley, the University of Washington, and Seattle University. He is also active in several civic, educational, and legal organizations that, among other things, seek to promote diversity and pro bono work in the legal profession. He has served as a Trustee of the King County Bar Foundation, a member of the Kids in Need of Defense (KIND) Washington State Advisory Committee, a corporate advisory member of the National Legal Aid & Defender Association, a member of the Leaders Council for the Legal Services Corporation, and a Director of Seattle’s Alliance for Education, the Berkeley Law Alumni Association, and the University of Washington Foundation. In 2013, he founded the Amazon legal department’s pro bono initiative, also known as the Amazon Justice League, which encourages and enables Amazon attorneys and legal professionals around the world to donate thousands of hours of pro bono legal work each year.
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką wskazaną w programie spotkania.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do 11.10.2024 r. (piątek).
Partner
Partnerem spotkania jest Centrum Stosunków Międzynarodowych.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.
22 października 2024 r., godz. 16:30 – 18:30
Zarządzanie wiedzą w sektorze publicznym: strategie i praktyki
Zapraszamy do dyskusji na temat strategii i praktyk zarządzania wiedzą we współczesnych organizacjach.
Proces zarządzania wiedzą obejmuje:
- identyfikację,
- pozyskiwanie,
- gromadzenie,
- przetwarzanie,
- indywidualne i zespołowe uczenie się,
- utrwalanie i przechowywanie,
- wykorzystanie,
- dystrybucję
- aktualizację wiedzy.
Umiejętne zarządzanie wiedzą znacząco wpływa na efektywność funkcjonowania organizacji oraz na jakość świadczonych usług.
Sukces zarządzania wiedzą polega na zapewnieniu łatwego dostępu do informacji oraz jej skutecznym wykorzystaniu w realizacji różnorodnych działań instytucji publicznych. Efektywne zarządzanie wiedzą to nie tylko gromadzenie informacji w bazach danych i procedurach, ale przede wszystkim jej aktywne i efektywne wykorzystanie w praktyce.
Prof. Paweł Wyrozębski pomoże nam zrozumieć jak dobrze zaprojektować system zarządzania wiedzą oraz spróbuje razem z uczestnikami znaleźć odpowiedź na pytanie, czy lub dlaczego warto stosować systemowe podejście do zarządzania wiedzą. Przedstawi także przykłady rozwiązań i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach publicznych w Polsce i na świecie, pokazując, jak zarządzanie wiedzą może wspierać rozwój i innowacyjność sektora publicznego.
Program
- 16:30 – 16:50 Wystąpienie inspirujące, Prof. Paweł Wyrozębski
- 16:50 – 17:30 Moderowana dyskusja
- 17:30 – 18:30 Czas na rozmowy przy małym poczęstunku
Prelegent
dr hab. Paweł Wyrozębski, prof. SGH
Dziekan Szkoły Doktorskiej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przewodniczący Rady Programowej na kierunku Zarządzanie projektami w SGH. Współorganizator i wieloletni wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów. Wykładowca programu SGH-WUM MBA w ochronie zdrowia oraz Master of Business Administration Executive (MBA Executive) Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2®, AgilePM®, Scrum PSM), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz facylitacji (Metodyka Process Iceberg®).
Od przeszło 20 lat kierownik, współorganizator i konsultant projektów doradczych, szkoleniowych i naukowo-badawczych. Kierownik projektu „Kierunek na Zarządzanie Projektami!”, zwycięzcy konkursu Polish Project Excellence Award w kategorii „Nowe technologie, nauka i innowacje” organizowanego przez International Project Management Association w 2022 roku.
W toku swojej kariery zawodowej współpracował w zakresie zarządzania projektami z organizacjami takimi jak: Ministerstwo Zdrowia RP, Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Rządowe Biuro Monitorowania Projektów (KPRM), Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Najwyższa Izba Kontroli, Instytut Pamięci Narodowej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PGE Bełchatów, KGHM Polska Miedź S.A., Urząd Miasta w Olsztynie, Ten Step Sp. z o.o. i inne.
Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania projektami, w szczególności metodyk i standardów zarządzania projektami (PRINCE2, PMI, Agile), strategicznego zarządzania projektami i funkcjonowania biur zarządzania projektami (PMO), zagadnień planowania i kontroli przebiegu projektów, informatycznego wsparcia i narzędzi dla zarządzania projektami, zagadnień organizacji projektowej i innych. Członek stowarzyszeń fachowych (PMI, IPMA) i propagator idei zarządzania projektami także poza środowiskiem akademickim (m.in. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy i Akademia Młodego Ekonomisty).
Adresaci spotkania
Spotkanie adresowane jest do słuchaczy i absolwentów KSAP, urzędników administracji publicznej i ekspertów zainteresowanych tematyką zarządzania wiedzą.
Zgłoszenia
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety zgłoszeniowej do 18.10.2024 r. (piątek) do godz. 12:00.
Kontakt
Serdecznie zapraszamy do kontaktu: KSAPinspiruje@ksap.gov.pl.