Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne, autoprezentacjaTytuł szkolenia
Prezentacje i wystąpienia publiczne dla każdego - warsztat praktyczny
Termin
8-9.05.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30
Forma zajęć
StacjonarnieLiczba uczestników
16Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
- Pracownicy wszystkich szczebli, którzy prezentują treści przed grupą i występują publicznie oraz dla osób, które chcą wzmocnić siłę i sugestywność swojego przekazu komunikacyjnego.
Cele
Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy poznają zasady konstruowania prezentacji i metody wywierania wpływu przydatne w prowadzeniu przekonujących wystąpień.
Będą potrafili jasno i zrozumiale formułować myśli, budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami, lepiej dobierać i prezentować argumenty, lepiej wykorzystać sesję pytań, przygotować profesjonalne materiały.
Zwiększą kontrolę nad grupą, sobą i sytuacją, zaprojektują i przeprowadzą logiczną, klarowną i skuteczną prezentację.
Efekty szkolenia
- Jasny klarowny przekaz prezentowanych treści
- Wzbudzenie zainteresowania słuchaczy
- Obniżenie poziomu widocznego stresu podczas wystąpień publicznych
Program
-
Poznajemy swoich słuchaczy.
- o co chodzi naszym słuchaczom,
- analiza potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium,
- jak zarządzać stanem emocjonalnym słuchaczy i pozyskać zaufanie,
- typy słuchaczy - osoby negatywne, neutralne, motywujące, kluczowe.
-
Prezentacje - program przygotowawczy.
- dlaczego prezentacja - świadomy wybór rodzaju perswazji,
- zanim zaczniesz - gdzie zaczyna się prezentacja,
- cel główny prezentacji,
- konstrukcja prezentacji,
- Key Messages - w przemówieniach, prezentacjach i powiązania,
- argumentacja i strategiczne uporządkowanie materiału argumentacyjnego.
- Przemawianie doskonałe - wywieranie wpływu głosem.
- świadomość ekspresji wokalnej,
- co zrobić, żeby nas słuchali i zapamiętali to, co chcemy,
- ćwiczenia na prawidłową emisję, nośność i siłę dźwięku,
- ćwiczenia wyrazistości mowy (artykulacja i dykcja),
- wykształcenie najefektywniejszej barwy głosu,
-
Próba prezentacji - indywidualna analiza wystąpień.
- Metoda Made to Stick
- analiza i przygotowanie przestrzeni prezentacji,
- ocena miejsca prezentacji i wybór strategii,
- prezentacja u klienta - jak dopasować się do istniejących warunków,
- mowa ciała (analiza gestów i zachowań),
- korelacja mowy werbalnej i niewerbalnej,
- budowanie porozumienia z rozmówcą,
- rekwizyty mówcy,
- przestrzeń, władza, status, poza słowami.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i tremą przed i podczas wystąpienia.
- Tworzenie materiałów wspomagających prezentację.