Ceny transferowe i współpraca administracyjna w VAT – polskie doświadczenie dla Gruzji, Mołdawii i Ukrainy
W dniach 20-24 listopada 2023 r., w ramach XIII edycji programu – Akademia Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego, realizowane jest seminarium: Ceny transferowe i współpraca administracyjna w VAT. Udział w projekcie biorą przedstawiciele kadry kierowniczej z ministerstw finansów oraz instytucji administracji skarbowej w Gruzji, Mołdawii i Ukrainie.
Cel seminarium
Celem seminarium jest m.in:
- zwiększenie kompetencji zawodowych uczestników w zakresie cen transferowych oraz wykorzystania narzędzi współpracy administracyjnej w VAT, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów transgranicznych oraz umożliwienie uczestnikom wymiany wiedzy i kontaktów, w szczególności poprzez zapoznanie uczestników projektu z polskimi doświadczeniami
- zwiększenie skuteczności i efektywności administracji podatkowych uczestników szkolenia.
Uczestnicy
Udział w projekcie biorą przedstawiciele kadry kierowniczej z ministerstw finansów oraz instytucji administracji skarbowej w Gruzji, Mołdawii i Ukrainie – osoby działające w dziedzinie cen transferowych i współpracy administracyjnej w VAT lub koordynujące działania instytucji w tym zakresie (analitycy, kontrolerzy, audytorzy, eksperci, naczelnicy wydziałów zajmujących się cenami transferowymi, polityką celną i podatkową).
Program
W odpowiedzi na zgłoszone zapotrzebowanie szkoleniowe, w programie zaplanowano wykłady i warsztaty obejmujące następującą tematykę:
- ceny transferowe (wprowadzenie, procedura, metody weryfikacji, wartości niematerialne, instrumenty finansowe, analityka)
- analiza funkcjonalna
- procedura uprzednich porozumień cenowych,
- zwalczanie oszustw w VAT,
- zaawansowane narzędzia współpracy administracyjnej.
Ponadto program obejmuje blok warsztatów skoncentrowanych na zagadnieniach przeciwdziałania korupcji w służbie cywilnej.
Partner merytoryczny projektu
Partnerami merytorycznymi projektu są: Ministerstwo Finansów RP, Krajowa Administracja Skarbowa.
Akademia Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego
Program Akademii Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego (AAPPW), realizowany od 2011 roku, został stworzony przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej z inicjatywy Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Celem programu jest kształtowanie profesjonalnej kadry urzędniczej, stanowiącej zaplecze eksperckie niezbędne do wdrażania przemian w krajach Partnerstwa Wschodniego: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy.
Program jest finansowany ze środków polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.