Tytuł szkolenia

Zwiększanie samodzielności i odpowiedzialności pracowników - Coachingowy Styl Zarządzania w praktyce

Termin

05-06-2025, 06-06-2025

Termin

5-6.06.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

1090.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:

  • łatwiej zarządzać swoim zespołem i osiągać ponadprzeciętne wyniki pracy
  • budować trwalsze relacje z pracownikami (m.in. zmniejszające rotację, budujące autorytet menadżera oraz dające silniejszą motywację do efektywniejszej i skuteczniejszej pracy)
  • rozszerzyć swój wachlarz stosowanych stylów zarządzania
  • zwiększyć samodzielność i odpowiedzialność całego zespołu jak i poszczególnych jego członków

Cele

Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:

  • Zwiększania samodzielności i odpowiedzialności pracowników w swoim zespole
  • Zbudowania umożliwiającej zastosowanie narzędzi coachingowych relacji z podwładnymi
  • Prawidłowego wspierania podwładnych przy wykorzystaniu struktur rozmów coachingowych
  • Uruchamiania dodatkowej motywacji do realizacji zadań zarówno w sobie jak i wśród swoich podwładnych
  • Radzenia sobie z oporem i ograniczającymi przekonaniami swoich rozmówców
  • Zwiększania skuteczność i efektywność pracy własnej oraz całego zespołu

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować w określonych sytuacjach niedyrektywny styl zarządzania
  • Prawidłowo wykorzystywać modele i struktury rozmów o charakterze coachingowym z pracownikiem
  • Przepracowywać przekonania ograniczające podwładnych

Program

  1. Podstawowe założenia Coachingowego Stylu Zarządzania
  2. Kontraktowanie rozmowy z pracownikiem
  3. Najskuteczniejsze struktury Whitmora, Epsteina i Egana
  4. Sposób wprowadzania rozmów coachingowych do relacji z pracownikiem
  5. Praca z celem, techniki i narzędzia prakseologii
  6. Doświadczenie drogi w kontekście celu - wartości w życiu i biznesie ujęcie S.Lachowskiego, T.Sedláčka
  7. Metody zwiększania efektywności i skuteczności działania Nonaki, Stolarzewicza, Covaya,
  8. Kluczowe kompetencje coachingowe menadżera
    1. Umiejętność budowania relacji umożliwiającej wejście na poziom coachingowi
    2. Metody zadawania mocnych pytań
    3. Feedback, Feedforward i Feed’In – prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej oraz jego najskuteczniejsze formy w zależności od sytuacji
    4. Udzielanie informacji zwrotnej w modelu STAGES
  9. Inspirowanie podwładnego do samodzielnego poszukiwania rozwiązań
    1. Zasady Solution Focused Brief Therapy – SFBT
    2. Metody kreatywnego poszukiwania rozwiązania do stosowania w relacji 1 na 1 z pracownikiem
  10. Praca z przekonaniami i wartościami pracowników
    1. Piramida Batesona i poziomy neurologiczne Diltsa
    2. Przekonania ograniczające i wspierające w kontekście Analiza Pola Sił Lewina
    3. Praca z wartościami w kontekście rozwojowych rozmów z pracownikiem w sytuacji pracy

      11. Narzędzia coachingowe zwiększające efektywność i skuteczność działania