Zakres szkolenia
Zarządzanie i przywództwo (C-level)Tytuł szkolenia
Zwiększanie samodzielności i odpowiedzialności pracowników - Coachingowy Styl Zarządzania w praktyce
Termin
5-6.06.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
18Koszt
1090.00 PLNProwadzący
Adam StolarzewiczAdresat
Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:
- łatwiej zarządzać swoim zespołem i osiągać ponadprzeciętne wyniki pracy
- budować trwalsze relacje z pracownikami (m.in. zmniejszające rotację, budujące autorytet menadżera oraz dające silniejszą motywację do efektywniejszej i skuteczniejszej pracy)
- rozszerzyć swój wachlarz stosowanych stylów zarządzania
- zwiększyć samodzielność i odpowiedzialność całego zespołu jak i poszczególnych jego członków
Cele
Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:
- Zwiększania samodzielności i odpowiedzialności pracowników w swoim zespole
- Zbudowania umożliwiającej zastosowanie narzędzi coachingowych relacji z podwładnymi
- Prawidłowego wspierania podwładnych przy wykorzystaniu struktur rozmów coachingowych
- Uruchamiania dodatkowej motywacji do realizacji zadań zarówno w sobie jak i wśród swoich podwładnych
- Radzenia sobie z oporem i ograniczającymi przekonaniami swoich rozmówców
- Zwiększania skuteczność i efektywność pracy własnej oraz całego zespołu
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Stosować w określonych sytuacjach niedyrektywny styl zarządzania
- Prawidłowo wykorzystywać modele i struktury rozmów o charakterze coachingowym z pracownikiem
- Przepracowywać przekonania ograniczające podwładnych
Program
- Podstawowe założenia Coachingowego Stylu Zarządzania
- Kontraktowanie rozmowy z pracownikiem
- Najskuteczniejsze struktury Whitmora, Epsteina i Egana
- Sposób wprowadzania rozmów coachingowych do relacji z pracownikiem
- Praca z celem, techniki i narzędzia prakseologii
- Doświadczenie drogi w kontekście celu - wartości w życiu i biznesie ujęcie S.Lachowskiego, T.Sedláčka
- Metody zwiększania efektywności i skuteczności działania Nonaki, Stolarzewicza, Covaya,
-
Kluczowe kompetencje coachingowe menadżera
- Umiejętność budowania relacji umożliwiającej wejście na poziom coachingowi
- Metody zadawania mocnych pytań
- Feedback, Feedforward i Feed’In – prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej oraz jego najskuteczniejsze formy w zależności od sytuacji
- Udzielanie informacji zwrotnej w modelu STAGES
-
Inspirowanie podwładnego do samodzielnego poszukiwania rozwiązań
- Zasady Solution Focused Brief Therapy – SFBT
- Metody kreatywnego poszukiwania rozwiązania do stosowania w relacji 1 na 1 z pracownikiem
-
Praca z przekonaniami i wartościami pracowników
- Piramida Batesona i poziomy neurologiczne Diltsa
- Przekonania ograniczające i wspierające w kontekście Analiza Pola Sił Lewina
- Praca z wartościami w kontekście rozwojowych rozmów z pracownikiem w sytuacji pracy
11. Narzędzia coachingowe zwiększające efektywność i skuteczność działania