Tytuł szkolenia

Wystąpienia publiczne w praktyce dla administracji

Termin

15-05-2025, 16-05-2025

Termin

15-16.05.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

1090.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

  • Warsztat przeznaczony dla osób, które chcą nabyć lub udoskonalić umiejętności związane z rozmaitymi wystąpieniami publicznymi – w małym czy dużym gronie, formalnych i nieformalnych.
  • Warsztaty rekomendowane zarówno osobom rozpoczynającym przygodę z wystąpieniami publicznymi jak i dla doświadczonych w tym zakresie ekspertów!

Cele

Podczas tego warsztatu skupiamy się na wykształceniu i wymodelowaniu prawidłowych umiejętności i nawyków w zakresie:

  • umiejętności przygotowania „story line” dla własnego wystąpienia/prezentacji oraz doboru czasu prezentacji, ilości slajdów i przedstawianego zakresu w zależności od rodzaju wystąpienia (ze szczególnym uwzględnieniem tzw. Briefu Menedżerskiego)
  • werbalnych i niewerbalnych elementów wystąpień publicznych
  • technik rozgrzewki przed wystąpieniem
  • metod zwiększających wyrazistość i ekspresję oraz elementów pracy głosem w kontakcie z publicznością
  • elementów pracy głosem przy dużym audytorium oraz elementów psychologii zarządzania tłumem – narzędzia wzbudzania aplauzu oraz pozytywnego nastawienia do prelegenta
  • technik radzenia sobie z tremą
  • metod radzenia sobie z krytyką ze strony słuchaczy

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować „story line” dla własnego wystąpienia
  • skutecznie przemawiać do zarówno małego jak i dużego grona odbiorców
  • przyciągać uwagę swoich słuchaczy
  • radzić sobie z tremą oraz rozmaitymi zachowaniami ze strony słuchaczy

Program

1.Szybkie przygotowywanie krótkich wystąpień podczas różnorodnych wydarzeń (np. wręczania nagród, reprezentowaniu firmy na konferencjach i wydarzeniach, spotkaniach formalnych oraz nieformalnych)

  1. Umiejętność szybkiego kilkuminutowego przygotowywania treści wystąpienia
  2. Wykorzystywanie metafor i kotwic retorycznych
  3. Praca z ciałem i z głosem podczas wystąpienia
  4. Techniki pozyskiwania zainteresowania i aplauzu
  5. Metody rozpoczynania i finalizowania wystąpienia

2.Sposoby budowania i wzmacniania relacji biznesowych podczas wystąpień

  1. Technika kalifornijskiego 20 sekundowego prezentowania siebie/organizacji
  2. Technika kotwiczenia relacyjnych leadów w trakcie bankietów i swobodnych spotkań
  3. Sposoby na kilkuminutowe prezentowanie rozwiązań oraz własnej organizacji

3.Eliminacja błędnych nawyków prezentacyjnych

  1. Eliminacja parawerbalnych dźwięków
  2. Wpływ postawy ciała na percepcję odbiorców
  3. Radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień publicznych

4.Techniki prezentacji zarządczych przed decydentami (przełożonym, Ministrem, Sekretarzami Stanu etc)

  1. Technika odwróconej piramidy informacyjnej
  2. Trójkąt korzyści w emocjonalnej i racjonalnej argumentacji

5.Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami

  1. Znajomość gotowców retorycznych
  2. Wybrane techniki wpływu społecznego wspierającego wystąpienia publiczne
  3. Techniki odpowiadania na niewygodne pytania

 

Zadanie wdrożeniowe (po zakończeniu szkolenia)

Przygotowanie własnej prezentacji (każdy z uczestników przygotowuje nagranie własnej ok. 10 minutowej prezentacji na określony temat – np. nowych rozwiązań produkcyjnych, akcji organizowanych przez firmę lub spotkania z pracownikami, klientami lub interesariuszami) i przesłanie jej w terminie 21 dni po zakończeniu szkolenia trenerowi

Indywidualna informacja zwrotna przekazywana przez trenera w trakcie rozmowy telefonicznej uczestnikowi dotycząca mocnych i słabych stron przygotowanej prezentacji wraz z praktycznymi poradami dotyczącymi zwiększenia skuteczności przekazu oraz dalszymi działaniami rozwojowymi