Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Podstawy rozwiązywania konfliktów i negocjacji
Termin
3-4.07.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30
Forma zajęć
StacjonarnieLiczba uczestników
16Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
- Pracownicy wszystkich szczebli, którzy w swojej pracy spotykają się z konfliktami i podejmują się negocjowania i chcą pozyskać podstawową wiedzę i umiejętności w tym zakresie.
Cele
Szkolenie ma za zadanie pomóc pracownikowi zrozumieć źródła konfliktów a także nauczyć jak efektywnie wykorzystywać style zarządzania konfliktem i metody negocjacyjne w celu ich rozwiązywania.
Efekty szkolenia
- Umiejętność rozpoznawania źródeł konfliktu
- Znajomość metod rozwiązywania konfliktów
- Umiejętność negocjowania w konflikcie i budowy argumentacji
Program
- Kiedy powstaje konflikt- prawdopodobieństwo wystąpienia
- Czy konflikt jest zjawiskiem negatywnym, czy pozytywnym – dyskusja i szukanie rozwiązań.
- Pozytywne strony konfliktu- czyli jak przeramować konflikt na rozwój jednostki, zespołu, relacji – dyskusja w podgrupach.
- Struktura konfliktu w sferach:
- wartości,
- relacji,
- danych,
- interesów,
- struktury.
- Ankieta- style zarządzania konfliktami zadanie indywidualne i dyskusja nad wynikami z ankiety
- Fazy konfliktu ( utajona, ujawniona, kulminacja, wyciszenie, porozumienie)
- Techniki rozwiązywania konfliktów według Kratochvila.
- Sposoby rozwiązywania konfliktów w.g. Thomasa
- 7 kroków w rozwiązywaniu każdego konfliktu.
- Jak rozwiązywać konflikty przy pomocy negocjacji:
- przydatne techniki negocjacyjne w rozwiązywaniu konfliktów,
- cechy dobrego negocjatora w konflikcie,
- „przykazania” negocjatora w konflikcie.
- Różnorodne techniki negocjacyjne i manipulacyjne w konfliktach- jak stosować, jak się bronić.
- Konflikty międzyludzkie w praktyce:
- konflikt pracownik- pracownik (rozwiązania),
- konflikt przełożony – pracownik ( rozwiązania),
- konflikt pracownik przełożony (rozwiązania),
- Zindywidualizowane narzędzia rozwiązywania konfliktów w zależności od osobowości, typu konfliktu i jego fazy rozwoju.