Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Komunikacja w zespole różnorodnych osobowości i pokoleń
Termin
28-29.04.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30
Forma zajęć
StacjonarnieLiczba uczestników
16Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Mirosław SłowikowskiAdresat
- szkolenie przeznaczone jest dla członków zespołów niepełniących funkcji kierowniczych.
- metodologia zastosowana w szkoleniu jest kompatybilna ze szkoleniem „komunikacja kierownika”. Nie jest zatem rekomendowane dla kadry kierowniczej .
Cele
Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji komunikacyjnych w zespole złożonym z różnych osobowości i zespołów wielopokoleniowych. Metodologia Smart9
Efekty szkolenia
- poszerzenie wiedzy, kompetencji i przećwiczenie umiejętności z zakresu efektywnej i pozytywnej komunikacji ze współpracownikami
- podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami w budowaniu relacji komunikacyjnych w zespole.
- zbudowanie relacji skierowanych na współpracę i osiąganie celów zespołowych
Program
- Rola przepływu informacji w komunikacji poziomej i pionowej w zespołach. Dyskusja połączona z wykładem: czy skutecznej i efektywnej komunikacji można się nauczyć?
- Z czego wynikają problemy w przepływie informacji,
- Osobowość człowieka jako generator komunikatów
- Płaszczyzny wypowiedzi Von Thuna oraz „fikołek komunikacyjny” w przepływie informacji
- O komunikacji pionowej i poziomej pomiędzy zespołami i komórkami organizacji
- SMART9 – 9 typów komunikacji – studium przypadku
- Ćwiczenie – „Moja osada” – współpraca zespołu przy utrudnieniach komunikacyjnych
- Zakłócenia w przepływie informacji w urzędzie między zespołami i ich wpływ na efektywność organizacji.
- Gra strategiczna „Nieznany kontynent”
- Klucz do efektywnej i współpracy w zespole- komunikacja werbalna a pozawerbalna – najnowsze badania w praktyce:
- Informacja zwrotna i jej rola w komunikacji i współpracy w zespole:
- Procedura konstruowania informacji zwrotnej,
- Asertywne argumentowanie i przekonywanie,
- Poprawna krytyka,
- Umiejętne dowartościowanie.