Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Komunikacja w zespole różnorodnych osobowości i pokoleń

Termin

28-04-2025, 29-04-2025

Termin

28-29.04.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30

Forma zajęć

Stacjonarnie

Liczba uczestników

16

Koszt

1190.00 PLN

Adresat

  • szkolenie przeznaczone jest dla członków zespołów niepełniących  funkcji kierowniczych.
  • metodologia zastosowana w szkoleniu jest kompatybilna ze szkoleniem „komunikacja kierownika”.  Nie jest zatem rekomendowane dla kadry kierowniczej .

Cele

Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji komunikacyjnych w zespole złożonym z różnych osobowości i zespołów wielopokoleniowych.  Metodologia Smart9

Efekty szkolenia

  • poszerzenie wiedzy, kompetencji i przećwiczenie umiejętności z zakresu efektywnej i pozytywnej komunikacji  ze współpracownikami
  • podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami w budowaniu relacji komunikacyjnych w zespole.
  • zbudowanie  relacji skierowanych na współpracę i osiąganie celów zespołowych  

Program

  • Rola przepływu informacji w komunikacji poziomej i pionowej w zespołach. Dyskusja połączona z wykładem: czy skutecznej i efektywnej komunikacji można się nauczyć?
  • Z czego wynikają problemy w przepływie informacji,
  • Osobowość człowieka jako generator komunikatów
  • Płaszczyzny wypowiedzi Von Thuna oraz „fikołek komunikacyjny” w przepływie informacji
  • O komunikacji pionowej i poziomej pomiędzy zespołami i komórkami organizacji
  • SMART9 – 9 typów komunikacji – studium przypadku
  • Ćwiczenie – „Moja osada” – współpraca zespołu przy utrudnieniach komunikacyjnych
  • Zakłócenia w przepływie informacji  w urzędzie między zespołami i ich wpływ na efektywność  organizacji.
  • Gra strategiczna „Nieznany kontynent”
  • Klucz do efektywnej i współpracy w zespole- komunikacja werbalna a pozawerbalna – najnowsze badania w praktyce:
  • Informacja zwrotna i jej rola w komunikacji i współpracy w zespole:
  • Procedura konstruowania informacji zwrotnej,
  • Asertywne argumentowanie i przekonywanie,
  • Poprawna krytyka,
  • Umiejętne dowartościowanie.