Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Etykieta managera instytucji publicznej

Termin

01-07-2025

Termin

01.07.2025

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

690.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Adresat

  • Szkolenie jest skierowane do wszystkich managerów instytucji publicznych, urzędów centralnych i samorządowych, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, zarządzają zespołami i projektami, nawiązują relacje oficjalne z przedstawicielami innych instytucji, występują publicznie w mediach, prowadzą konferencje prasowe etc. Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych, zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach osobistych i służbowych, budowanie efektywnych zespołów i tworzenie wizerunku profesjonalnej administracji w zgodzie z zasadami etykiety biznesowej i protokołu dyplomatycznego.

Cele

Szkolenie ma na celu podniesienie świadomości roli etykiety, czyli wyglądu, właściwego zachowania się i właściwej komunikacji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji lub instytucji.

Szkolenie ma na celu przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji, od kontaktu wzrokowego, poprzez właściwe adresowanie i dostosowanie swojej wypowiedzi do słuchaczy, kontekstu i okazji, po feed-back, elevator speech i small talk.

Efekty szkolenia

  • Uczestnicy szkolenia nabędą najważniejsze umiejętności praktyczne z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety.
  • Poznają zasady tworzenia pierwszego wrażenia, odpowiedniego powitania, uścisku dłoni, przedstawienia siebie i swoich współpracowników zgodnie z zasadą precedencji.
  • Uczestnicy nabędą wiedzę o zasadach właściwej komunikacji werbalnej, pisemnej, telefonicznej oraz za pomocą platform wideo.
  • Szkolenie przekaże też wiedzę i umiejętności dotyczące kształtowania naszego wizerunku przez właściwy ubiór zgodny z zasadami dyplomatycznego i międzynarodowego dress-code.

Program

Część I – Savoir vivre, etykieta, protokół dyplomatyczny definicje i zasady

  • Pochodzenie etykiety
  • Czym jest etykieta urzędnika
  • Czym jest etykieta managera
  • Czym jest protokół dyplomatyczny
  • Najważniejsze zasady etykiety
  • Najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
  • Predecencja stanowisk publicznych w RP
  • Precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie

Część II – Dress code jako element etykiety managera

  • Dress code czyli odpowiedni strój do okazji
  • Charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
  • Charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
  • Charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
  • Mini-słownik etykiety stroju, zegarki, biżuteria i inne dodatki
  • Najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić

Część III – Etykieta w komunikacji oficjalnej I

  • Wszystko jest komunikacją, a komunikacja jest wszystkim
  • Komunikacja werbalna i pozawerbalna
  • Feedback czyli informacja zwrotna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część IV – Etykieta w komunikacji oficjalnej II

  • Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
  • Zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów