Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Zdalne zarządzanie zespołem rozproszonym – czyli jak zwiększyć efektywność w 5 krokach
Termin
3-4.03.2022
Czas trwania
2 dni szkoleniowe, 16 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
Szkolenie onlineLiczba uczestników
16Koszt
650.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca w administracji publicznej i biznesie
Cele
Zwiększenie efektywności zarządzania zespołem rozproszonym dzięki pracy nad 5-oma obszarami: organizacją pracy zdalnej dla zespołu, budowaniem relacji: kierownik-pracownik, integracją zespołu, komunikacją i motywowaniem.
Efekty szkolenia
- otrzymanie praktycznych wskazówek jak zorganizować pracę zespołu rozproszonego
- poznanie skutecznych metody pracy z zespołem rozproszonym
- poznanie właściwych dla zespołu rozproszonego technik zarządzania (planowania, kontroli i osiągania wyznaczonych celów)
- pogłębienie wiedzy o sposobach motywacji pracowników zdalnych
- poznanie sposobów diagnozowania konfliktów i rozwiązywania ich na odległość a także właściwej komunikacji z zespołem
- otrzymanie wskazówek jak radzić sobie w sytuacji kryzysowej
Program
1/ ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU ROZPROSZONEGO a/ czym jest zespół rozproszony – charakterystyka b/ różnice i podobieństwa w pracy stacjonarnej i on-line dla zespołu. c/ techniki organizowania pracy w zespole rozproszonym ( cel, grafik, zadania, instrukcja , informacja) d/ plan zarządzania nowoutworzonym zespołem rozproszonym e/ które nowoczesne technologie wykorzystywać by zespół pracował najefektywniej? f/ jaki styl zarządzania jest najkorzystniejszy dla zespołu rozproszonego 2/ BLASKI I CIENIE HOME OFFICE- CO MANAGER POWINIEN WIEDZIEĆ? a/ przygotowanie pracowników do zmiany b/ instrukcje i wskazówki dla poszczególnych członków zespołu c/ główne problemy pracowników- jak je rozwiązywać? d/ synchronizacja – czas- miejsce-zadania d/ potrzeby pracownika a home office- jak manager może pomóc? e/ jak poradzić sobie ze stresem własnym i zespołu? 3/ KIEROWNIK ZDALY I ZDOLNY- CZYLI NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA NA ODLEGŁOŚĆ a/ przemodelowanie strategii działania zespołu – nowe cele i zadania b/ znaczenie procedur, sposobów informacji i instrukcji c/ wdrażanie zmian on- line- rola wsparcia managera d/ jak często prowadzić wspólne spotkania zespołu on- line by wzmacniać poczucie „team-building”? e/ delegowanie zadań a zakres obowiązków- jak nie przeciążać pracownika ? f/ zespól wielopokoleniowy i wielokulturowy- różnice w metodach zarządzania g/ problemy w zespole rozproszonym – niespójność, brak efektywności – 3 kroki jak temu zaradzić h/ jak nadzorować zespół rozproszony ?( narzędzia kontroli) 4/ W JAKI SPOSÓB MOTYWOWAĆ POSZCZEGÓLNYCH CZŁONKÓW ZESPOŁU? a/ oswoić lęk przed….. – czego obawiają się pracownicy? b/ jak reagować, by zespól czuł się ważny , nie tylko potrzebny. c/ motywacja jednostki a motywacja zespołu – różnice d/ jak udzielić feedbacku motywującego na odległość? e/ wykorzystanie narzędzi motywujących w czasie kryzysu 5/ INTEGRACJA PRZEZ KOMUNIKACJĘ CZYLI - JAK WZMOCNIĆ ZESPÓŁ ROZPROSZONY DZIĘKI WŁAŚCIWEJ KOMUNIKACJI ? a/ specyfika komunikacji w zespole rozproszonym b/ efektywne narzędzia komunikacji dla zespołu rozproszonego c/ znaczenie informacji zwrotnej d/ jak słuchać i jak reagować by nie tworzyć barier w komunikacji? e/ przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących f/ narzędzia wywierania wpływu w zespołach rozproszonych g/ skuteczne rozwiązywanie konfliktów zdalnie – wskazówki |