Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Zarządzanie zespołem w administracji publicznej
Termin
11-12.10.2018
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
warsztaty (zadania, symulacje, gry menedżerskie)Liczba uczestników
12Koszt
900.00 PLNProwadzący
Krzysztof BobińskiAdresat
szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kadry zarządzającej oraz dla pracowników działów HR, odpowiedzialnych za pomoc w rozwijaniu pracowników
Cele
- Poznanie zasad budowania efektywności zespołu i sprzyjającej atmosfery pracy.
- Pogłębienie świadomości siebie (co jest moją mocną stroną, co powinienem rozwijać).
- Przećwiczenie kluczowych interwencji menadżerskich.
Efekty szkolenia
- wiedza nt. jak wzmacniać swój autorytet menedżerski
- udoskonalenie swoich umiejętności budowania relacji z pracownikami
- poznanie zasad motywowania
- ćwiczenie sposobów wyznaczania celów i delegowanie zadań
- wypracowanie sposobów reagowania na trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem
Program
- Przywództwo i kierowanie zespołem
- Rola przywódcy
- Elementy budujące i niszczące autorytet szefa w zespole
- Style kierowania – jak dopasować styl pracy do pracownika?
- Jak zarządzać aby nie demotywować podwładnych
- Zasady motywowania
- Motywacyjna funkcja celu lub precyzyjnie określonego zadania
- Co motywuje pracowników?
- Motywacja finansowa i poza finansowa
- Błędy motywowania - co demotywuje najbardziej?
- Wyznaczanie celów – omówienie zasad
- Rola jasnego stawiania celów
- Cele i zadania a zaangażowanie podwładnych w pracę oraz zwiększenie ich samodzielności
- Cele i zadania a identyfikacja z pracodawcą
- Co brać pod uwagę oceniając danego pracownika, aby ocena była motywująca, sprawiedliwa i użyteczna
- Kompetencje wymagane danym stanowisku
- Wykorzystanie opisu stanowiska i zakresu obowiązków
- Jak komunikować oczekiwania, żeby ludzie wiedzieli co dokładnie mają robić
- Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik
- Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy
- Sposoby prowadzenia rozmowy stymulujące pracownika i budujące autorytet szefa
- Zasady przekazywania ocen pozytywnych
- Zasady przekazywania ocen negatywnych
- Konstruktywna krytyka
- Jak radzić sobie z frustracją, postawą bierną, roszczeniową lub agresją podwładnego