Zakres szkolenia
UmiejętnościTytuł szkolenia
Trening negocjacyjny: taktyki, strategie i gry negocjacyjne
Termin
03-12-2015, 04-12-2015
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, gry symulacyjne, nagrywanie i odtwarzane scenki negocjacyjne, dyskusje uczestnikówLiczba uczestników
16Koszt
900.00 PLNProwadzący
prof. Marek SzopaAdresat
- kadra kierownicza urzędów
- pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialni m.in. za negocjacje z partnerami
Cele
Przygotowanie kadry i pracowników urzędów do prowadzenia efektywnych negocjacji z uwzględnieniem aspektów twardych i miękkich oraz ze szczególnym uwzględnieniem przykładów i specyfiki funkcjonowania administracji publicznej.
Efekty szkolenia
- pogłębienie wiedzy na temat myślenia analitycznego i psychologii w negocjacjach
- poznanie technik, taktyk i strategii negocjacyjnych oraz sposobów obrony przed nimi
- nabycie umiejętności praktycznych negocjowania z uwzględnieniem tematyki administracyjnej.
Program
- Podstawy negocjacji: BATNA, ZOPA, granice ustępstw, model equalizera
- Fazy prowadzenia negocjacji: przygotowanie, dyskusja wstępna, proponowanie, przetarg, porozumienie, zamknięcie i praktyka każdej z nich
- Zasady negocjacji według modelu Harwardzkiego
- Planowanie i kontrola negocjacji
- Dylematy strategiczne negocjatora
- Zasady zarządzania ustępstwami i strategia szachowa
- Wykorzystanie diagramów użyteczności w negocjacjach
- Schemat arbitrażowy Nasha
- Poszerzanie pola negocjacji o dodatkowe kwestie
- Negocjacje dystrybutywne i integracyjne, przykłady oraz odniesienia do teorii gier
- Negocjacje miękkie, twarde i oparte o zasady
- Taktyki negocjacyjne i sposoby przeciwdziałania im
- Savoir vivre i etyka negocjatora
- Negocjacje wielostronne, zasady sprawiedliwego podziału, wartość Shapleya, nukleolus
- Skuteczna komunikacja: praktyka prezentacji, proksemika i kinezyka
- Rozwiazywanie konfliktów w negocjacjach
- Cechy skutecznych negocjatorów
- Gry i symulacje realnych sytuacji negocjacyjnych