Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
Świadoma i bezpieczna komunikacja w mediach społecznościowych
Termin
17-18.06.2019
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), w godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład połączony z warsztatamiLiczba uczestników
15Koszt
850.00 PLNProwadzący
Malwina PopiołekAdresat
- urzędnicy
- pracownicy biur prasowych
- osoby pełniące funkcje publiczne
Cele
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami dot. mediów społecznościowych pozwalającymi na świadome i bezpieczne korzystanie z tych narzędzi.
Efekty szkolenia
Wiedza:
- uczestnik wie co to jest i jak działa Web 2.0
- uczestnik zna przyczyny i konsekwencje obecności w social media
- uczestnik wie jaka jest rola i znaczenie mediów społecznościowych w społeczeństwie informacyjnym
Umiejętności:
- uczestnik potrafi świadomie i bezpiecznie korzystać z narzędzi social media
- uczestnik potrafi chronić swoja prywatność podczas użytkowania mediów społecznościowych
- uczestnik potrafi właściwie reagować na zagrożenia i negatywne zjawiska w social media
- uczestnik potrafi efektywnie zarządzać swoją tożsamością w internecie
Kompetencje:
- uczestnik ma świadomość jak ważne jest stałe doskonalenie swoich e-umiejętności i e-kompetencji
- uczestnik wie, jakie są pozytywne, a jakie negatywne konsekwencje korzystania z mediów społecznościowych
- uczestnik zna źródła, z których może czerpać wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych
Program
1. Czym są media społecznościowe, dlaczego z nich korzystamy i jak działa Web2.0
2. Netykieta – współczesne zasady właściwego zachowania w internecie i mediach społecznościowych
3. Specyfika poszczególnych serswisów (np. Facebook, Instagram itp.) oraz zagrożenia związane z ich użytkowaniem
4. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznościowych
- Media społecznościowe jako publiczna przestrzeń wymiany informacji
- Odpowiedzialne zarządzanie informacją prywatną w mediach społecznościowych
5. Niebezpieczne zjawiska w przestrzeni Web 2.0:
- Dezinformacja, fake newsy i postprawda w social media
- Stalking, hate internetowy i inne formy cyberprzemocy
6. Udostępnianie treści w mediach społecznościowych a prawa autorskie