Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Skuteczny menedżer - budowanie autorytetu przywódcy
Termin
25-26.10.2018
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
mini-wykłady, quizy menedżerske, ćwiczenia zespołowe i gry oraz dyskusje; przed szkoleniem uczestnicy mają możliwość wypełnienia ankiety Profil Wartości Motywacyjnych GravesaLiczba uczestników
16Koszt
900.00 PLNProwadzący
prof. Marek SzopaAdresat
- kadra kierownicza urzędów wszystkich szczebli
- kierownicy projektów, liderzy zespołów
- osoby przygotowujące się do objęcia stanowisk menedżerskich
Cele
Wzrost umiejętności zarządzania personelem, motywowania, delegowania zadań, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, komunikacji, budowania efektywnych zespołów z jednoczesnym budowaniem autorytetu przywódcy.
Efekty szkolenia
- pogłębienie wiedzy na temat kluczowych umiejętności menedżerskich i stylów zarządzania
- zrozumienie istoty przywództwa i umiejętność jego wykorzystania
- nabycie umiejętności wykorzystania wartości motywacyjnych Gravesa do motywowania
Program
- Podstawy zarządzania, od czego zależy efektywność menedżerska?
- Funkcjonowanie zespołu pracowniczego – wskazówki dla menedżera
- Rozwijanie kluczowych umiejętności menedżerskich
- Budowanie wiarygodności przywódcy i wpływanie na zespół
- Budowanie autorytetu przywódcy w oparciu o triadę Arystotelesa (ethos, pathos i logos)
- Dostosowywanie stylu kierowania do zadań i dojrzałości pracowników.
- Delegowanie uprawnień i odpowiedzialności
- Motywowanie pracowników kluczem efektywności menedżerskiej
- Wykorzystanie poziomów świadomości Gravesa do budowania prawidłowych relacji i planowania zmian w zespole
- Skąd się biorą sukcesy turkusowych organizacji?
- Role zespołowe i budowanie efektywnych zespołów
- Wspomaganie i próżniactwo społeczne, prawo Yerkesa-Dodsona
- Model udzielania informacji zwrotnej DEEP
- Syndrom myślenia grupowego a podejmowanie decyzji
- Podejmowanie decyzji menedżerskich w oparciu o model Vrooma-Yettona-Jago
- Uczenie się od innych – analiza dobrych praktyk przywódczych