Tytuł szkolenia

Prezentacje i wystąpienia publiczne dla każdego - warsztat praktyczny

Termin

08-05-2025, 09-05-2025

Termin

8-9.05.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.30-16.30

Forma zajęć

Stacjonarnie

Liczba uczestników

16

Koszt

1190.00 PLN

Adresat

  • Pracownicy wszystkich szczebli, którzy prezentują treści przed grupą i występują publicznie oraz dla osób, które chcą wzmocnić siłę i sugestywność swojego przekazu komunikacyjnego. 

Cele

Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy poznają zasady konstruowania prezentacji i metody wywierania wpływu przydatne w prowadzeniu przekonujących wystąpień.

Będą potrafili jasno i zrozumiale formułować myśli, budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami, lepiej dobierać i prezentować argumenty, lepiej wykorzystać sesję pytań, przygotować profesjonalne materiały.

Zwiększą kontrolę nad grupą, sobą i sytuacją, zaprojektują i przeprowadzą logiczną, klarowną i skuteczną prezentację.

Efekty szkolenia

  • Jasny klarowny przekaz prezentowanych treści
  • Wzbudzenie zainteresowania słuchaczy
  • Obniżenie poziomu widocznego stresu podczas wystąpień publicznych 

Program

  1. Poznajemy swoich słuchaczy.
    • o co chodzi naszym słuchaczom,
    • analiza potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium,
    • jak zarządzać stanem emocjonalnym słuchaczy i pozyskać zaufanie,
    • typy słuchaczy - osoby negatywne, neutralne, motywujące, kluczowe.
  2. Prezentacje - program przygotowawczy. 
    • dlaczego prezentacja - świadomy wybór rodzaju perswazji,  
    • zanim zaczniesz - gdzie zaczyna się prezentacja,
    • cel główny prezentacji,
    • konstrukcja prezentacji,
    • Key Messages - w przemówieniach, prezentacjach i powiązania,
    • argumentacja i strategiczne uporządkowanie materiału argumentacyjnego. 
  3. Przemawianie doskonałe - wywieranie wpływu głosem.
  • świadomość ekspresji wokalnej,
  • co zrobić, żeby nas słuchali i zapamiętali to, co chcemy,  
  • ćwiczenia na prawidłową emisję, nośność i siłę dźwięku, 
  • ćwiczenia wyrazistości mowy (artykulacja i dykcja),
  • wykształcenie najefektywniejszej barwy głosu,
  1. Próba prezentacji - indywidualna analiza wystąpień.
    • Metoda Made to Stick
    • analiza i przygotowanie przestrzeni prezentacji, 
    • ocena miejsca prezentacji i wybór strategii,
    • prezentacja u klienta - jak dopasować się do istniejących warunków,
    • mowa ciała (analiza gestów i zachowań),
    • korelacja mowy werbalnej i niewerbalnej,  
    • budowanie porozumienia z rozmówcą,
    • rekwizyty mówcy,  
    • przestrzeń, władza, status, poza słowami.  
  2. Techniki radzenia sobie ze stresem i tremą przed i podczas wystąpienia.
  3. Tworzenie materiałów wspomagających prezentację.