Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej
Termin
16-06-2016, 17-06-2016
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładachLiczba uczestników
15Koszt
850.00 PLNAdresat
- wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
- pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji
Cele
- przedstawienie nowych regulacji o petycjach
- przedstawienie praktyczne aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach
Efekty szkolenia
- pozyskanie umiejętności udzielania odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
- pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań uproszczonych w zakresie petycji, skarg oraz wniosków
Program
- prawo do wnoszenia petycji, skarg i wniosków
- właściwość organów w s prawach petycji, skarg oraz wniosków
- pojęcie petycji i sposoby rozpoznawania
- pojęcie skargi i wniosku
- relacja postępowania w sprawie skargi i wniosku do postępowania administracyjnego
- przebieg postępowania w sprawie skarg i wniosków
- sposoby rozpatrzenia skargi i wnioski
- nadzór i kontrola nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków