Zakres szkolenia
NiemieckiTytuł szkolenia
Niemiecki w biurze – korespondencja - poziom: średniozaawansowany
Termin
19-21.05.2025
Czas trwania
12 godzin dydaktycznych, godz. 14:00 - 17:15
Forma zajęć
onlineLiczba uczestników
10Koszt
890.00 PLNAdresat
Pracownicy administracji publicznej
Cele
- Rozwijanie praktycznych umiejętności pisania profesjonalnej korespondencji biurowej w języku niemieckim.
- Uczestnicy nauczą się stosowania odpowiednich zwrotów i struktur językowych używanych w e-mailach, listach urzędowych, raportach oraz notatkach służbowych itp.
- Program koncentruje się na jasności i precyzji komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem zasad grzecznościowych, tonu formalnego i unikania typowych błędów.
- Szkolenie jest skierowane do osób pracujących w administracji publicznej oraz w działach obsługi klienta, które w codziennej pracy przygotowują dokumenty i prowadzą korespondencję w języku niemieckim.
Efekty szkolenia
Uczestnik szkolenia zapoznaje się z kluczowymi zasadami redagowania korespondencji biurowej w języku niemieckim, w tym oficjalnych e-maili, listów oraz notatek służbowych. Poznaje strukturę typowych dokumentów urzędowych oraz zasady ich stylizacji językowej. Zdobywa świadomość najczęściej popełnianych błędów gramatycznych i stylistycznych oraz rozwija swoje zasoby słownictwa, tworząc bank przydatnych zwrotów grzecznościowych, wyrażeń stosowanych w prośbach, odpowiedziach na skargi oraz zaproszeniach. Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi formułować klarowne, profesjonalne i poprawne językowo dokumenty zgodne ze standardami korespondencji urzędowej.
Program
Szkolenie obejmuje analizę przykładów oraz ćwiczenia redakcyjne, rozwijające umiejętność tworzenia profesjonalnej korespondencji biurowej. Uczestnicy poznają zasady jasności, zwięzłości
i poprawności („3 K”). Omówiony zostanie styl formalny i półformalny oraz sposoby formułowania uprzejmych próśb, zapytań itp.
W programie przewidziano naukę budowania zdań złożonych z zastosowaniem odpowiednich łączników, struktur grzecznościowych. Uczestnicy poznają układ listów i e-maili, a także różnice między nimi. Będą ćwiczyć pisanie zaproszeń, skarg, wyjaśnień, przeprosin oraz odpowiedzi dostosowanych do celu i odbiorcy. Program wzbogacony jest o wskazówki, jak unikać typowych błędów językowych w korespondencji formalnej.