Tytuł szkolenia
ONLINE LIVE MANAGEMENT 4.0 Zarządzanie zmianą – jak zmieniać, żeby zmienić
Termin
12-04-2021, 13-04-2021
Forma zajęć
2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00
Liczba uczestników
16
Koszt
650.00 PLN
Adresat
Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:
- Wprowadzać zmiany bez ryzyka zbyt silnego oporu pracowników
- Nabyć umiejętności radzenia sobie z oporem do zmiany
- Udoskonalić posiadane techniki i metody wprowadzania zmiany w zespołach
Cele
Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:
- Prawidłowego działania na każdym z pięciu etapów procesu zmiany
- Przygotowywania zespołów do nieustającej zmiany
- Kreowania środowiska zmiany
- Wykorzystania technik komunikacji zmiany i radzenia sobie z oporem wobec zmiany
- Budowania środowiska po zmianie
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Prawidłowo zaplanować proces zmiany w organizacji
- Podejmować skuteczne i efektywne metody reagowania na opór wobec zmiany
- Skutecznie wdrażać zaplanowane zmiany
Program
- Wprowadzenie do tematyki zmiany
- Doświadczanie pozytywnych i negatywnych skutków zmiany
- Psychologiczne, społeczne i antropologiczne uwarunkowania procesu zmiany
- Zrozumienie Tofflerowskiej doktryny szoku zmiany
- Dzisiejszy świat turbulentnej zmiany – organizacyjne, polityczne i biznesowe uwarunkowania procesu zmiany oraz ich wpływ na działanie jednostek administracji publicznej
- Wprowadzenie do modelu skutecznego zarządzania zmianą
- Fazy procesu zmiany i ich wpływ na wydajność, morale i zaangażowanie pracowników
- Potrzeby pracowników w poszczególnych fazach procesu zmiany
- Skuteczność bodźców w procesie wg Krzywej Yorkesa-Dodsona
- Postawy wobec zmiany – w ujęciu psychologii biznesu oraz ekonomii behawioralnej
- Nieuświadamiane pseudostrategie menadżerskie w sytuacji nowej, konieczności rozwiązania problemu oraz w środowisku zmiany
- Typowe opory wobec zmiany oraz ich źródła w sytuacjach zawodowych – ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej
- Najskuteczniejsze praktyki radzenia sobie z postawami, typowymi oporami w procesie zmiany oraz nieuświadamianymi pseudostrategiami menadżerskimi
- Skuteczne techniki przeprowadzania pracowników przez proces zmiany
- Analiza gotowości - przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
- Diagram pola sił i analiza interesariuszy - przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
- Plan komunikacji – przykład praktycznego narzędzia zarządzania zmianą
- Mapa ryzyka – analiza i kwantyfikacja ryzyka oraz reakcje na ryzyka procesu zmiany
- Analiza indywidualnych poziomów umiejętności wprowadzania zmian i komunikatywności w zmianie
- Model VUCA związany z menadżerskim podejściem w sytuacji zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności
- Kompetencje zmiany – zestaw menadżerskich umiejętności związanych z kompetencjami ogólnymi, umiejętnościami przygotowywania zespołu do nieustającej zmiany, kreowania środowiska zmiany, przeprowadzania zespołu przez zmianę oraz budowania środowiska po zmianie
- Porady Jacka Welcha w zakresie tworzenia skutecznego zespołu przygotowanego do nieustającej zmiany – model 5+1
- Kluczowe zmienne BCG (Boston Consulting Group) – technika DICE
- Jak zmieniać, żeby zmienić? Model 3 perspektyw motywacyjnych Heatch - techniki i metody oddziaływania na racjonalną, emocjonalną oraz procesową perspektywę zmiany
Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki której uczestnicy poznają poszczególne elementy programu na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw.
Warsztat składa się z mikrowykładów przeplatanych symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case study oraz moderowanymi dyskusjami. Dodatkowo podczas warsztatu wykorzystywane są różnorodne kwestionariusze, testy i ćwiczenia wykonywane również w zewnętrznych aplikacjach.
|