Tytuł szkolenia
ONLINE LIVE MANAGEMENT 4.0 Adaptacja nowego menadżera - warsztaty dla doświadczonych menadżerów wdrażających nowe osoby na stanowiska menadżerskie
Termin
28-04-2021, 29-04-2021
Czas trwania
2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie on-line
Liczba uczestników
16
Koszt
650.00 PLN
Adresat
Warsztat przeznaczony jest dla menadżerów:
- którzy przygotowują się do wdrożenia nowych osób na stanowiskach menadżerskich w swoim zespole
- którzy chcą pełnić rolę mentora dla innych, mniej doświadczonych menadżerów
Cele
Celem szkolenia jest nabycie i udoskonalenie kompetencji uczestników w zakresie:
- Prowadzenia procesu adaptacji młodego stażem menadżera
- Świadomości podstaw andragogiki – procesu nauki osób dorosłych
- Wykorzystania niedyrektywnych metod rozwoju
- Umiejętności uruchamiania refleksyjnego uczenia się po stronie menadżera z mniejszych doświadczeniem
- Umiejętności oddziaływania na wewnętrzny poziom zaangażowania i motywacji menadżera
- Umiejętności wyznaczania ambitnych i motywujących celów rozwojowych oraz odpowiednich kamieni milowych
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Objąć profesjonalną opieką nowo awansowanego menadżera
- Prawidłowo oddziaływać na poziom zaangażowania i motywacji menadżera
- Towarzyszyć w prawidłowych rozwoju nowo mianowanego menadżera
Program
-
Wielopoziomowy model dopasowania nowego menadżera do zespołu i organizacji
- Wymiary pełnego dopasowania
- Elementy spójności z kulturą organizacyjną i metody ich uzyskiwania we współpracy z nowym menadżerem (podejście Welcha, Fergussona oraz przykłady polskich praktyk w tym zakresie)
-
Elementy przywództwa sytuacyjnego w procesie zarządzania nowymi menadżerami
- Przywództwo sytuacyjne – techniki pracy z nowymi menadżerami w zależności od ich umiejscowienia na macierzy Blancharda
- Seria studiów przypadków dla przywództwa sytuacyjnego
-
Percepcja w procesie adaptacji menadżerskiej:
- Mechanizm percepcji interpersonalnej,
- Błędy percepcyjne w procesie adaptacji liderów,
- Wpływ efektów percepcji na proces budowania przekonania menadżera oraz korelacja z poziomami osiąganego sukcesu
-
Niedyrektywne metody rozwoju menadżera
- Poziomy świadomości Graves’a i ich wpływ na zachowania liderów
- Spiral Dynamics – etapy ewolucji świadomości zarządczej i organizacyjnej i pozycja dzisiejszych organizacji
- Metody rozwijania dojrzałych, doświadczonych i dorosłych podwładnych
- Wykorzystanie technik refleksyjnego uczenia się w pracy dyrektora (model 7 perspektyw – najpełniejszy model świadomej refleksji w relacji)
- Różnorodność sposobów przyswajania wiedzy i umiejętności (cykl Kolba, piramida uczenia się, MET,
-
Świadome budowanie dojrzałych i partnerskich relacji w układzie Dyrektor – Menadżer
- Kwestionariusz umiejętności mentorskich Whitakera i Cartwrighta
- Kierunkowanie w stronę niedyrektywnego zarządzania podwładnymi
- Zasady skutecznych relacji w układzie dyrektor-menadżer umożliwiające uruchamianie procesu refleksyjnego uczenia się
- Umiejętność budowania relacji umożliwiającej wzbudzanie refleksji po stronie doradcy
- Metody zadawania mocnych pytań oraz pytań pogłębiających
- Wielopoziomowość słuchania – umiejętność przechodzenia pomiędzy poziomami aktywnego słuchania
- Feedback, Feedforward i Feed’In – prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej oraz jego najskuteczniejsze formy w zależności od sytuacji
- Udzielanie informacji zwrotnej w modelu STAGES
- Wydobywanie mistrzostwa – stawianie wyzwań (metody Altmanna, Juliusza II, Bransona, Welcha i Waltona)
-
Zwiększenie skuteczności poprzez motywacyjne rozmowy z menedżerem
- Komponenty motywacyjne Stolarzewicza – zestaw komponentów wpływających na poziomy wartości, możliwości i afektu w kontekście sytuacji zawodowych pracownika
- Analiza Pola Sił Kurta Lewina i jej wykorzystanie w procesie motywacji pracownika
- Pełen Model Kompetencji Zmiany Stolarzewicza – ze szczególnym uświadomieniem menedżerom etapów przygotowywania zespołów do nieustającej zmiany oraz kreowania środowiska zmiany w kontekście odpowiedniej automotywacji pracownika
- Model KASH – wsparcie w dokonywaniu zmiany aktualnego sposobu osiąganych przez pracownika rezultatów
-
W jaki sposób zwiększać refleksyjność i zaangażowanie pracownika?
- Uruchamianie rozmów zwiększających świadomość, diagnozowanie odpowiednich symptomów do uruchomienia refeksyjnej rozmowy.
- Wykorzystanie struktur rozmów coachingowych oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach
- Elementy zaangażowania i sposoby oddziaływania na jego poszczególne komponenty w celu uzyskania zaangażowania w zespole
-
Inspirowanie podwładnego menadżera do samodzielnego poszukiwania rozwiązań
- Zasady Solution Focused Brief Therapy – SFBT
- Rozwiązywanie problemu vs kreowanie rozwiązania – poszukiwanie optymalnego rozwiązania
- Metody kreatywnego poszukiwania rozwiązania do stosowania w relacji 1 na 1 z menadżerem
- Technika bodźcowania w celu uruchomienia samodzielności w poszukiwaniu rozwiązań
-
Praca z przekonaniami i wartościami nowych menadżerów
- Piramida Batesona i poziomy neurologiczne Diltsa
- Przekonania ograniczające i wspierające w kontekście Analizy Pola Sił Lewina
- Praca z wartościami w kontekście rozwojowych rozmów z menadżerami w sytuacji pracy
Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki której uczestnicy poznają poszczególne elementy programu na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw.
Warsztat składa się z mikrowykładów przeplatanych symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case study oraz moderowanymi dyskusjami. Dodatkowo podczas warsztatu wykorzystywane są różnorodne kwestionariusze, testy i ćwiczenia wykonywane również w zewnętrznych aplikacjach.
|