Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
ONLINE LIVE Efektywne zarządzanie pracownikami w jednostkach samorządu terytorialnego
Termin
16-17.06.2021
Czas trwania
2 dni szkoleniowe, 16 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
onlineLiczba uczestników
16Koszt
600.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca w jednostkach samorządu terytorialnego
Cele
zwiększenie efektywności funkcjonowania zespołu w aspekcie czasowym, jakościowym i zadaniowym
-poznanie metod i technik komunikacyjnych w oparciu o typy osobowości ułatwiających delegowanie zadań i uprawnień
-autodiagnoza stylu zarządzania i nabycie umiejętności modyfikacji tego stylu w celu szybszej realizacji zadań
- nabycie umiejętności odpowiedniej komunikacji w zespole z wykorzystaniem z narzędzi liderskich
Efekty szkolenia
Uczestnik po szkoleniu :
- pozna znaczenie budowania efektywnego zespołu
- zwiększy efektywność zespołu dzięki poznanym modelom motywowania
- nauczy się skutecznie zarządzać grupą pracowników
- zdobędzie wiedzę z zakresu dotyczącego budowania autorytetu
- pozna swój styl zarządzania
- otrzyma narzędzia do efektywnego organizowania pracy własnej i pracowników
- będzie umiał rozwiązywać konflikty oraz zapobiegać ich powstawaniu
- rozwinie kompetencje społeczne w zakresie komunikacji interpersonalnej
- dzięki wykorzystaniu case study, uczestnik zdobędzie praktyczną wiedzę, którą będzie mógł zastosować w swoim miejscu pracy. Warsztaty będą okazją do wymiany doświadczeń i bogatej autodiagnozy własnego podejścia do kwestii przywództwa, własnych kompetencji i rozwoju innych
Program
Dzień 1
MODUŁ I „KOMPETENCJE KIEROWNICZE W PRACY W JST”
1. Lider XXI wieku- jak zarządzać ludźmi w świetle zmian 2020-21 roku
a/ poznanie stylów zarządzania
b/ jakim przełożonym jestem?- test „typy przywództwa” i analiza testu ( praca własna)
c/ skuteczne budowanie autorytetu- el. składowe
2. Czy umiem rozwiązywać konflikty pracownicze? ( praca z case study)
a/ geneza i rodzaje konfliktów
b/ konstruktywne sposoby rozwiązania konfliktów
c/jak zapobiegać powstawaniu konfliktów w moim zespole?
3. Skuteczne motywowanie – kompetencja dobrego przełożonego
a/ rola motywatorów i de-motywatorów w pracy –warsztat
b/ pozafinansowe narzędzia motywacyjne dla poszczególnych pokoleń (XYZBB)
c/ jak badać poziom motywacji i właściwie reagować?
d/ przykłady rozmów motywacyjnych- ćwiczenia
e/zespól wielopokoleniowy w pracy a różnice w metodach motywowania
MODUŁ II „ ZARZĄDZANIE NA ODLEGŁOŚĆ CZYLI ZESPÓŁ W PRACY ON LINE”.
1. Planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola – czyli zarządzanie on line w pigułce.
a/główne problemy w zarządzaniu zespołem rozproszonym i jak je rozwiązać?
b/raportowanie działań zespołu w pracy on line
c/znaczenie spotkań integracyjnych on line
2. Nowa strategia nowoczesnych kadr kierowniczych – zarządzanie przez wspieranie.
a/rodzaje wsparcia, które przełożony może dać pracownikowi - ćwiczenia
b/ budowanie zaufania przez realizację potrzeb pracowników
c/jak wyznaczać cele i przedstawiać strategię działania?
d/pętla nawyku czyli typowe zachowania przełożonego ( praca własna)
e/ wprowadzenie nawyku właściwych reakcji
3. Efektywne delegowanie zadań w pracy hybrydowej.
a/co-komu-kiedy-jak? – czyli ocena ilości obowiązków pracowników
b/na kiedy to ma być wykonane?- narzędzia określania priorytetów w delegowaniu zadań
c/ radzenie sobie z oporem pracownika w przyjmowaniu zadań
Dzień 2
MODUŁ III „ ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU PRACOWNICZEGO”
1. Co zrobić by zespół był skuteczny i wydajny?- warsztat
a/co to jest zespół?- elementy kluczowe
b/ fazy rozwoju pracownika S1,S2,S3,S4 i ich znaczenie w funkcjonowaniu zespołu
c/ potrzeby zespołu a potrzeby poszczególnych pracowników
d/ podstawowe elementy wzmacniające harmonijną współpracę
e/ wzmacnianie zaangażowania zespołu- praktyczne wskazówki
f/ model budowania wspólnych wartości (koło wartości) jako narzędzie wzmacniające więzi w zespole
MODUŁ IV „KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM I KOMUNIKACJA Z PODWŁADNYM”
1. Jak mówić by słuchali, jak słuchać by mówili?- ABC komunikacji interpersonalnej.
a/ typy osobowości komunikacyjnej wg Hartmanna i różnice w sposobie komunikacji
b/ 4 potrzeby słuchacza (pracownika) w rozmowie z przełożonym
c/ narzędzia skutecznej komunikacji- (parafraza, gdybanie, przeniesienie)- warsztat
d/ jak skutecznie wydawać polecenia i wyznaczać zadania- ćwiczenia
e/nowe metody komunikacji z pracownikami o różnych wartościach
f/ diagnoza rodzaju aktywnego słuchania ( test 4 Uszy von Thuna)
2. Rodzaje i rola informacji zwrotnej czyli znaczenie oceny działań pracownika.
a/ rodzaje informacji zwrotnej - przykłady
b/jak udzielać feedbacku we właściwy sposób ( pochwała, nagana, reprymenda)
c/ zasady budowania rozmowy motywującej a dyscyplinującej
d/ rodzaje barier komunikacyjnych występujących w zespole
e/ kanały komunikacyjne w pracy czyli jak uniknąć chaosu informacyjnego?
f/ wprowadzanie komunikacji oddolnej – co zrobić by pracownicy mówili bez strachu przed konsekwencjami?
3. Analiza błędów i barier w komunikacji poziomej i pionowej.
a/ kluczowe błędy w rozmowie ( ocenianie osoby nie zachowania itp.)
b/ metody eliminacji barier w komunikacji
c/”millenialsi” jako grupa pracowników o szczególnym sposobie komunikacji
d/ konflikt komunikacji- jak sobie z nim radzić?