Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Komunikacja asertywna jako kluczowa kompetencja kadr-warsztat
Termin
8.02.2022
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy, 8 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
Szkolenie onlineLiczba uczestników
16Koszt
450.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaCele
Kadra zarządzająca wyższego i niższego szczebla,w administracji publicznej i biznesie
Efekty szkolenia
Uczestnicy szkolenia poznają zasady skutecznej komunikacji asertywnej, podniosą samoświadomość w zakresie własnych granic oraz obszarów do rozwoju z zakresu efektywności i asertywności. Uczestnicy poznają techniki asertywności, nauczą się komunikatów asertywnych, będą umieli wyrażać opinię, krytykę oraz prośbę w sposób asertywny. Poznają schemat dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów. Będą mieli świadomość postaw agresywnych , uległych i asertywnych i korzyści z każdego zachowania. Podniosą pewność siebie w relacjach z innymi, będą umieli obronić się przed słownym atakiem i krytyką w sposób asertywny, bez poczucia porażki lub winy. Uczestnicy nauczą się budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji, nauczą się argumentować i będą mogli świadomie kształtować relacje w życiu zawodowym i osobistym.
Program
1.Pojęcie asertywności 2.Rodzaje granic i sposoby ich obrony w życiu zawodowym i prywatnym 3.Umiejętność rozróżniania postawy asertywnej – agresywnej- uległej. 4.Asertywna reakcja na krytykę . 5. Techniki komunikacji asertywnej -parafrazowanie -istota komunikatu zwrotnego -przypuszczanie -perswazja a manipulacja 6.Jak radzić sobie z agresją przełożonego/pracownika? 7.Jak radzić sobie z uległością swoją i pracownika ? 8.Asertywna odmowa 9.Rola komunikatu „JA” – warsztat 10.Asertywne sposoby wyrażania próśb i poleceń. 11.Omówienie aspektów monologu wewnętrznego. 12.Znaczenie : „MUSZĘ „ „POWINIENEM” „DECYDUJĘ” „WYBIERAM” w komunikacji interpersonalnej. 13.Techniki asertywności – praktyczne wykorzystanie w scenkach. |