Tytuł szkolenia

Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej – praktyczne aspekty rozpatrywania

Termin

11-05-2022, 12-05-2022

Termin

11-12.05.2022

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie online: konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

600.00 PLN

Prowadzący

Daniel Nowicki

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
  •  pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych chcący uzupełnić swoją wiedzę na temat skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
  • omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach
  • i wnioskach i petycjach (kryteria rozróżnienia)

Efekty szkolenia

  • nabycie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań
  • w zakresie petycji, skarg oraz wniosków 

Program

  • Pojęcie petycji, skargi  i wniosku
  • Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
  • Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
  • Relacja między skargą i petycją a postępowaniem administracyjnym
  • Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku – wymogi i usuwanie braków
  • Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
  • Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
  • Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosków
  • Sposoby rozpatrywania petycji, skarg i wniosków
  • Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad