Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Mapowanie procesów w administracji rządowej i samorządowej – praktyczne aspekty zarządzania procesowego
Termin
24-26.09.2019
Czas trwania
24 godziny dydaktyczne (3 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład przy użyciu prezentacji multimedialnej, warsztaty, ćwiczenia indywidualne, dyskusje i studia przypadków, Cykl Kolba, Action learning, Burza mózgów, warsztaty komputeroweLiczba uczestników
20Koszt
1390.00 PLNProwadzący
dr Artur BartoszewiczAdresat
- kadra średnia i wyższa kierownicza urzędów i ministerstw
- pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych odpowiedzialni m.in. za realizację działań i wsparcie realizacji procesów w organizacji
Cele
Przedstawienie metod i trybów mapowania procesów. Zdobycie przez uczestników szkolenia umiejętności zbierania danych dla celów mapowania
i modelowania procesów. Zdobycie umiejętności identyfikowania obszarów problemowych i potencjału doskonalenia w istniejących w organizacji procesach. Zdobycie wiedzy o sposobach doskonalenia procesów i poprawie ich sprawności.
Efekty szkolenia
- właściwe identyfikowanie i interpretowanie procesu w organizacji
- rozumienie zasady zarządzania procesami
- poznanie metod i technik mapowania procesów
Program
- Mapowanie procesów, metody mapowania procesów oraz zastosowanie map procesów: mapa przepływu procesu, wykres rybia ość, wykres Pareto, histogram, analiza FMEA, SPC, Poka-yoke, metoda 5 WHY, TQM i inne
- Metody i techniki identyfikacji procesów zachodzących w organizacji, wybór procesów kluczowych dla funkcjonowania organizacji, optymalizacja procesowa
- Analiza i weryfikacja procesów (procesy zarządcze, operacyjne, wspomagające) wraz ze zidentyfikowaniem i opracowaniem mierników i produktów procesów; Przygotowanie szczegółowych map procesów/ procedur postępowania - określenie obszarów
- Diagramy procesów i workflow: diagramy przepływowe top-down; diagramy blokowe; activity charts; diagramy workflow; diagramy przepływowe cross-functional
- Identyfikacja i analiza ryzyk; Wdrożenie i określenie mechanizmów monitorowania skuteczności i efektywności procesów
- Stosowanie technik rozwiązywania problemów – diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, metody ABC, Root Cause Analysis, 5Why, technika A3; Wybór sposobów i punktów pomiaru efektywności i ustanowienie celów dla wybranych mierników – benchmarking i scorecards