Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej
Termin
17.05.2024
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy (8 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
Szkolenie stacjonarnieLiczba uczestników
20Koszt
650.00 PLNProwadzący
Paweł GrotowskiCele
-
Szkolenie ma na celu:
- poprawę umiejętności komunikacyjnych,
- zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.
- Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej.
- Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych.
- Szkolenie porusza także zagadnienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.
Efekty szkolenia
Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy:
- zdobędą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji.
- poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.
- poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.
- poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.
Program
Wstęp
- historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
- najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
- zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
- wszystko, co robimy jest komunikacją.
Część I – Etykieta w komunikacji 1
- komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
- feedback czyli informacja zwrotna
- zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
- zasady sporządzania korespondencji służbowej
- zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
- nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
- etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji
- tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
- elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
Część II – Etykieta w komunikacji 2
- zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
- zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
- powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
- przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
- właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
- elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
- zasady udziału w spotkaniach i naradach
- wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
- sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
Część III – Etykieta w komunikacji międzykulturowej
- pochodzenie różnic międzykulturowych
- proksemika czyli dystanse społeczne
- kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
- rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
- kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
- kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
- kultura terminowa vs. nieterminowa
- kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
- zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.
DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL.