Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
ONLINE LIVE 7 największych problemów managera/kierownika w pracy zdalnej i jak je rozwiązywać?- warsztat praktyczny
Termin
23.06.2021
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy, 8 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
onlineLiczba uczestników
16Koszt
420.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca administracji publicznej i biznesu
Cele
Warsztat oparty jest na uzyskaniu rozwiązań poszczególnych problemów, z którymi borykają się managerowie, pracodawcy i kadra zarządzająca w administracji publicznej oraz małych i średnich przedsiębiorstwach w pracy zdalnej. W czasie warsztatów stosowane jest podejście polegające na osiągnięciu maksymalnie pozytywnych rezultatów dla 7 zagadnień, uczestnicy zostają wyposażeni w narzędzia pozwalające uniknąć takich problemów w przyszłości.
Efekty szkolenia
Wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę, umiejętności i narzędzia, które:
-usprawnią zarządzanie pracownikami pracującymi zdalnie lub hybrydowo,
-pozwolą na stosowanie różnych sposobów motywowania pracowników,
-umożliwią odpowiednie radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych (z uwzględnieniem technik komunikacji),
-ułatwią budowanie wzajemnych więzi w zespole rozproszonym
-pozwolą zapobiec powstawianiu problemów w relacji przełożony-podwładny
Program
1. LUDZIE MNIE NIE SŁUCHAJĄ
a/ zasady budowania autorytetu dla różnych pokoleń
b/ czy sam bym siebie słuchał? Jaki jest mój styl komunikacji?
c/ narzędzie dot. aktywnego słuchania
d/ asertywne wydawanie poleceń
e/ jak skutecznie rozwiązać konflikt?
2. NIE RADZĘ SOBIE ZE STRESEM
a/ diagram emocji jako narzędzie do zarządzania emocjami
b/ metody neutralizacji stresu ciągłego
c/ jak radzić sobie w sytuacjach nagłych?
d/ konfliktogenny zespół jako źródło stresu- techniki auto-coachingowe
e/ rozwiązywanie problemów a umiejętność odpoczynku
3. TERMINY MNIE GONIĄ….
a/ planowanie poszczególnych działań
b/ praktyczne wskazówki zarządzania sobą w czasie
c/ jak oswoić „deadline”?
d/efektywne delegowanie zadań
e/ czas rzeczywisty pracy a czas całkowity
4. SPADA WYDAJNOŚĆ ZESPOŁU
a/ 10 błędów w motywowaniu pracowników- jak ich unikać?
b/ jak diagnozować problemy w zespole?
c/ co niszczy kreatywność zespołu?
d/ narzędzia zwiększające efektywność poszczególnych członków zespołu
e/ wielopokoleniowość jako przyczyna nieporozumień w zespole
f/ wzmacnianie zaangażowania zespołu- praktyczne wskazówki
5. DUŻA ROTACJA W ZESPOLE
a/ grupa zadaniowa a zespół- istotne różnice i cele tworzenia?
b/ diagnozowanie przyczyn rezygnacji z pracy
c/ zapobieganie „wypaleniu” pracownika
d/ źle dobrani członkowie zespołu- jak zintegrować nowych i obecnych pracowników
6. JAK WPROWADZIĆ ZMIANY W FIRMIE GDY NIKT ICH NIE CHCE?
a/ praca z oporem grupy ( matryca Heike Bruch)
b/ jak informować o zmianach by uniknąć negatywnych skutków?
c/ jak radzić sobie z „idea-killers”?
d/ wizja firmy, misja i wartości zespołu jako kluczowe elementy we wprowadzaniu zmian
e/rola wsparcia managerskiego
f/ nagroda i kara- przestarzałe narzędzia managera – co teraz?
g/ fazy zmiany, emocja w zmianie ( krzywa Fishera)
7. JAK ZARZĄDZAĆ LUDŹMI PRZY OGRANICZONYM BUDŻECIE?
a/wyznaczanie celów a priorytety firmy
b/diagnozowanie ważności zadań i zasobów
c/ pozafinansowe motywowanie pracowników
d/z czego mogę zrezygnować?- zarządzanie budżetem w czasie
e/planowanie długoterminowe czyli w co warto inwestować?- praca w grupie