Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
Coaching managerski jako umiejętność doskonaląca kompetencje zarządzania- warsztat
Termin
10.02.2022
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy, 8 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
Szkolenie onlineLiczba uczestników
16Koszt
450.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca w administracji publicznej i biznesie
Cele
W czasie warsztatu uczestnicy otrzymają praktyczne narzędzia (zestawy ćwiczeń) pozwalające na bardziej efektywne zarządzanie zespołem i wzmacnianie autorytetu managera/ kierownika. Stosowane ćwiczenia pozwolą uczestnikom nabyć umiejętność dogłębnego zdiagnozowania i rozwiązania problemu metodami coachingowymi
Efekty szkolenia
Osoby, które ukończą szkolenie:
- poznają znaczenie grupowej sesji coachingowej jako efektywnego narzędzia wzmacniającego potencjał zespołu
- będą rozumiały kluczowe założenia coachingowego stylu zarządzania zespołem
- będą umiały przeprowadzić standardową rozmowę coachingową z podwładnymi w oparciu o model GROW i model Action Learning
- będą świadome korzyści związanych z otwartym, niedyrektywnym stylem zarządzania i aktywnym słuchaniem
- będą umiały wykorzystać zdobyte umiejętności w prowadzeniu spotkań i zebrań zespołu oraz wprowadzić styl „well-being” w życiu osobistym i zawodowym
Program
1.Wprowadzenie w podejście coachingowe. a/coachingowy styl zarządzania: kto i kiedy może korzystać z coachingu? b/coaching grupowy a zespołowy- różnice c/ ćwiczenie zadawania pytań otwartych i aktywnego słuchania; d/ struktura rozmowy coachingowej według modelu GROW; e/ demonstracja i ćwiczenia przykładowej rozmowy coachingowej 2.Praca indywidualna z priorytetami a/ analiza czynników wpływająca na świadome podejmowanie decyzji b/ jak budować i wzmacniać autorytet stosując podejście coachingowe? c/ znaczenie pytań coachingowych w „well-being” 3. Warsztat przekonań w środowisku pracy- sesja grupowa. a/ co to jest przekonanie? rodzaje przekonań. b/ jak zmienić przekonania ograniczające na wspierające c/ dlaczego ludzie boją się zmiany i czemu jest ona konieczna? d/ co wpływa na podejmowanie decyzji ?( zakres autonomii managera/ kierownika) e/ pytania kartezjańskie i ich wpływ na podejmowanie właściwych decyzji 4. Piramida kompetencji jako narzędzie coachingowe pozwalające na właściwe delegowanie zadań. a/ wykorzystanie narzędzi umożliwiających zmianę informacji zwrotnej i łatwiejszego delegowania zadań b/ ćwiczenia coachingowe dla stylu rozliczania z realizacji zadań i wspierania pracowników c/ moderowane rozmowy coachingowe prowadzone przez uczestników z wykorzystaniem poznanych narzędzi d/ wzajemna informacja zwrotna, określenie obszarów do dalszej pracy 5. Sesja grupowa rozwiązywania problemów wg metody Action Learning. 6. Opracowanie etapów wdrażania nowych umiejętności i dopasowania narzędzi coachingowych. |